W dobie powszechnego dostępu do internetu naturalnym zjawiskiem jest fakt, że ludzie korzystają z niego, aby znaleźć informacje o interesujących ich firmach lub produktach. Najpopularniejszą stroną, która to umożliwia jest Google. W tym artykule postaramy się wyjaśnić, co zrobić aby twoja strona była na niej lepiej widoczna!
Czy pozycja w Google jest ważna?
Tak. Jak wiemy, większość użytkowników, która szuka informacji na Google znajdzie interesujące ich treści w pozycjach umieszczonych najwyżej, dlatego nie mają potrzeby sprawdzania kolejnych stron – ta sytuacja sprawia, że pozycjonowanie stało się bardzo istotną kwestią.
Co zrobić, aby Twoja strona była lepiej widoczna?
1. Przykuwający uwagę tytuł.
Pisząc title musimy zwrócić szczególną uwagę na jego długość. W Google wyświetlane są tytuły o długości 60-65 znaków ze spacjami. Jeśli przekroczymy podany limit – tytuł zostanie ucięty. Warto również pamiętać o tym, aby umieścić w nim słowo kluczowe (najlepiej na początku). Należy unikać zbędnych, wydłużonych treści w tej sekcji, ponieważ title ma na celu zwrócenie uwagi internauty.
2. Popraw widoczność dzięki nagłówkom.
Warto zwrócić uwagę na znaczniki (H1-H6). Korzystając z nich, możesz w dobry sposób uporządkować treści na swojej stronie, ale również poprawić jej widoczność. Najważniejszy jest znacznik H1, który powinien zawierać informacje o tym, jakie informacje możemy tutaj znaleźć. Kolejne znaczniki warto opierać o ten pierwszy. Istotną kwestią jest również m.in. stosowanie słów kluczowych, która wiąże się z optymalizacją nagłówków pod Google, dzięki której wyszukiwarka będzie wiedziała, o czym jest twoja podstrona.
3. Zwróć uwagę na treść.
W tej kwestii należy posłużyć się metodą „złotego środka”. Należy mieć na uwadze, że jeśli twoja treść będzie za krótka – wpłynie to negatywnie na jej widoczność. Natomiast jeśli będzie za długa – będą męczyły czytelnika. Treścią może być zarówno np. opis produktu jak i wpis na blogu – warto pisać teksy unikalne, z myślą o użytkowniku, ponieważ im treść będzie bardziej pomocna dla internauty, tym wyżej znajdzie się ona w wyszukiwarce Google.
4. Przygotuj swoją wizytówkę Google!
Dzięki wizytówce Google możesz wybrać informacje, które będą pojawiały się w wyszukiwarce oraz w mapach – dla potencjalnego klienta jest to bardzo istotna kwestia oraz wiele osób korzysta z tej formy poszukiwania interesujących ich treści.